به دلیل اینکه 90 درصد این بخاری ها به صورت استوک و دست دوم وارد ایران میشوند در هنگام خرید باید موارد زیر را مورد توجه و بررسی قرار دهید:

حتما این کالا را از فروشگاه ها و افراد مطمئن خرید کنید.

به دلیل استوک بودن بخاری ها حتما قبل از استفاده باید سرویس شوند و تنظیمات لازم از جمله تنظیم فشار گاز انجام گیرد تا دستگاه بیشترین راندمان و بازدهی را داشته باشد.

ظاهر بخاری ها به دلیل استوک بودن چندان قابل اهمیت نیست چون اکثرا دارای خط و خش و شکستگی های جزئی هستند که اکثرا به خاطر حمل و نقل نادرست به وجود می آید. و در کارایی تاثیری ندارند.

اکثر فروشندگان قیمت گذاری بخاری ها را بر اساس سال ساخت و تمیزی ظاهر انجام میدهند.

موقع خرید توجه داشته باشید شاید بخاری که از لحاظ ظاهری دارای خط و خش هست از لحاظ داخلی و کارکرد خیلی کم کار تر از نمونه های تمیز و بدون خط و خش باشند.

توصیه من به شما این است که برای بخاری های مدل بالا که سال ساخت جدید تری دارند هزینه زیادی نکنید زیرا از لحاظ عملکرد با نمونه هایی با سال ساخت پایین تفاوت زیادی ندارند که ارزش هزینه کردن را داشته باشد.

نمونه های پلمپ و نو هم همراه با کارتن در بازار به سختی پیدا میشود که قیمت خیلی بالایی دارند.

پشت یا در کنار بخاری ها مشخصات مدل،سال ساخت،قدرت گرمادهی، نوع سوخت مصرفی و ... نوشته شده است.

در هنگام خرید از فروشنده بخواهید طریقه استفاده از بخاری و نکات نگهداری از آن را به شما آموزش دهد تا در هنگام استفاده دچار مشکل نشوید.

بخاری ها دارای کیفیت ساخت بالایی هستند که از اجناس ژاپنی این انتظار میرود پس با استفاده درست و سرویس کردن بخاری ها به صورت سالیانه نگران خراب شدن بخاری ها در مدت زمان طولانی نباشید.

در هنگام خرید بخاری را  هم بر روی دور کم و هم دور زیاد تست کنید. و توجه کنید که در هنگام کار بخاری نباید بوی گاز خام بدهد که این نشان از کامل نسوختن گاز و مشکل در تنظیمات بخاری دارد.