بپردازیم به رانندگانی که از بخاری ژاپنی در کامیون استفاده میکنند بی شک وجود کپسول یا مخزن گاز حال از هر مدلی که باشد در فضای بسته کاملا خطرناک هست. در اینجا منظور کابین ماشین هست. اما متاسفانه میبینیم که اکثرا رانندگان برای استفاده های مختلف در کابین ماشین پیک نیک حمل می‌کنند.
قطعا بهترین انتخاب برای گرمایش داخل کامیون بخاری درجای فابریک ماشین هست و مزایایی که نسبت به بخاری ژاپنی دارد خروجی هوا به خارج از فضای کابین منتقل میشود و کمترین میزان خطر را داراست.
متاسفانه به خاطر بالا رفتن قیمت بخاری درجا و همچنان بالا بودن هزینه های سرویس و نگه داری این دستگاه در کشور ما رانندگان به استفاده از بخاری های ژاپنی روی آورده اند و با توجه به پرس و جوی که به عمل آمده ۹۰ درصد مصرف کنندگان در کامیون راضی هستند و مشکلی با بخاری ژاپنی نداشته اند.
باید توجه داشته باشیم که طبق گفته کارخانه تولید کننده بخاری ژاپنی برای محیط های محدود و بدون تهویه مناسب نیست حتی توصیه شده برای عملکرد بهتر در منزل و مغازه و کارگاه و ... بعد از هر چند ساعت استفاده چند دقیقه درب و پنجره ها بازشود و عملیات تهویه هوا صورت گیرد.
با توجه به اینکه فروشنده این دستگاه هستیم خود را موظف دانستیم این نکات را به آگاهی مصرف کنندگان و مشتریان محترم برسانیم.
مسوولیت استفاده نادرست و عدم آگاهی لازم از هر دستگاهی با خود مصرف کننده می‌باشد نه تولید کننده و فروشنده!
با این حال رانندگان کامیون به توصیه های زیر توجه کنید.
دستگاه را از فروشنده های با تجربه و باسابقه خرید کنید که خود تخصص کافی را داشته باشند.
حتما از تمیز بودن و اینکه کوره شستشو شده باشد اطمینان حاصل کنید. (با انداختن نور داخل پنجره پشت و جلو بخاری کاملا مشهود هست)
حتما از این که بخاری به درستی تبدیل به گاز مایع شده است اطمینان حاصل کنید تبدیل کردن بخاری های ژاپنی فقط به ژیگلور نیست روی برد قابلیت هایی برا تنظیم ولتاژ شیر برقی ، دور موتور و ... وجود دارد که حتما باید توسط فرد متخصص تنظیم شود در غیر اینصورت سنسور ها به درستی عمل نمیکند و عواقب خطرناکی خواهد داشت.
شعله بخاری از پنجره پشت در تاریکی مشخص هست حتما شعله باید به رنگ آبی باشد در غیر این صورت به تنظیم مجدد نیاز دارد.
از شما عزیزان خواهشمند هستم برای آگاهی دیگران این پست را به اشتراک بگذارید.