1-  راندمان ۹۹ درصد .

2-  کنترل اکسیژن محیط بوسیله سیستم  ODSبا کنترل مقدار اکسیژن محیط ,  می توان از تولید گاز منو اکسید کربن که از سوختن ناقص گاز جلوگیری کرد.

3-  سنسور وضعیت قرارگیری بخاری. اگر بخاری از حالت عمودی خود خارج گردد. گاز بخاری قطع شده و بخاری خاموش میگردد.

4-  سنسور دمای کوره. اگر به هر دلیلی ورودی هوای بخاری مسدود گردد دمای کوره را به میکرو کنترلر اعلام نموده و میکروکنترلر فرمان قطع را به شیر برقی دوبل ارسال میکند و بخاری خاموش میگردد را ضمن کثیف شدن فیلتر ورودی هوا که در پشت بخاری ممکن است بروز این خطا گردد.

5-  جهت ایمنی هر چه بیشتر در قسمت ورودی گاز دو عدد شیر برقی بطور سری قرار گرفته است.

6-  کاهش چشمگیر هزینه گاز مصرفی تا شصت درصد

7-  با سوختن گاز متان علاوه  بر حرارت و گاز CO2 مقداری بخار آب تولید می‌شود که در بخاری های معمولی از طریق دودکش خارج میگردد ولی در بخاری های بدون دودکش ژاپنی این بخار در محیط منتشر شده باعث لطافت هوای محیط میگردد.

8-  جهت ایمنی هر چه بیشتر بخاری پس از هشت ساعت کار مداوم خاموش می گردد.

9-  در بعضی از مدل ها علاوه بر بخاری قسمتی جهت تصفیه هوا و یون ساز  وجود دارد. ( مجهز به یونایزر) 

10-  این بخاری ها خاص مصرف داخل کشور  ژاپن ساخته میشود. 

ولتاژ ورودی این بخاری ها بخاطر اهمیت ایمنی در ژاپن  ,   100V ولت است ( که باید برق شهر  توسط یک ترانس کاهنده ایزوله 220/100V   به صد ولت کاهش  یابد.)

تصفیه هوا به چند صورت انجام میگردد:  

الف : هوا از طریق یک فن مکیده شده و از مقابل دستگاه تولید یون عبور کرده و هوای همراه یون های منفی از کانال دیگری خارج میگردد. هوای دارای یون منفی احساس تازگی به هوای محیط میدهد. ضمن اینکه یون ها باعث باردار شدن ذرات معلق در هوا شده و ذرات به اجسام در و دیوار چسبیده و هوا از گرد و غبار عاری میگردد. و برای افراد دارای بیماری ریوی و افراد مسن بسیار مفید است .

ب: تصفیه الکترواستاتیک. هوا از مقابل تا های فلزی که دارای ولتاژ بالایی هستند عبور می کند. ذرات ریز بار دار شده و در مسیر از مقابل یک صفحه بار دار که دارای بار مخالف است عبور میکند در نتیجه ذرات به این صفحه جذب می شوند و هوای فاقد ذرات از کانال خروجی خارج می گردد.  بخاری دارای سیستم تولید یون به  مدل پلاسما نامیده  میشود.

ج:  استفاده از فیلترهای کاغذی اکتیو می باشد. در این روش بخاری دارای سنسور بو و گرد و غبار می باشد. به محض اینکه سنسورها  بو و گرد غبار را  در محیط تشخیص دهد شروع به کار کرده و هوا از فیلتر و ذغال اکتیو عبور داده و تا عاری شده هوا از آلودگی این فرایند ادامه می یابد.