بخاری های ژاپنی بدلیل کاتالیزوری که در خروجی گرمای کوره دارد مانند خودرو ها منواکسید کربن را تجزیه می کنند که یکی از این اجزا بخار آب میباشد،

رطوبت مناسب هوا در خانه ها

بسیاری از ما 90 درصد عمر خود را در محیطهای بسته می گذرانیم. هوای مرطوب و سالم تنفس را راحت می کند. گرد و غبار هوا را کاهش می دهد، سیستم ایمنی را تقویت می کند. تمرکز را بالا می برد و از خشکی چشم و پوست جلوگیری‌ می کند.

رطوبت مناسب هوا در محیط بسته 50 تا 55 درصد است. در دوران استفاده از وسایل گرمایشی معمولی به علت وجود دیوارها و پنجره های عایق گرما، تبادل رطوبت با هوای بیرون به حداقل می رسد و رطوبت هوا اغلب از میزان متعادل کمتر می شود. تنظیم طبیعی رطوبت از طریق تهویه هوا با باز گذاشتن پنجره ها و درها به خاطر صرفه جویی در مصرف سوخت و هوای سرد اغلب امکانپذیر نیست.

از آنجایی که هوا رطوبت مورد نیاز خود را جستجو می کند و در صورت کمبود، رطوبت آن را از منابع دیگری مانند گیاهان، اثاثیه، کاغذ، پوست انسان و ترشحات مخاطی بدست می آورد، پس بهتر است با فراهم کردن رطوبت مصنوعی به پایداری رطوبت هوای محیط کار و زندگی خود کمک کنیم. در بعضی شرایط، رطوبت مصنوعی هوا می تواند از بروز مشکلاتی که نتیجه کاهش منبع اکسیژن است پیشگیری نماید از جمله

تنش، خستگی و عدم تمرکز

مستعد شدن بدن برای عفونت، سرفه و عطسه

خشکی پوست و اگزما ناشی از خشکی آن


استفاده از میزان مناسب رطوبت مصنوعی هوا همچنین گرد و خاک را کم کرده و از خشکی و آسیب به لوازم چوبی، لوازم کاغذی، آلات موسیقی و گیاهان جلوگیری می کند.


می توانید رطوبت اتاق خود را با رطوبت سنج اندازه بگیرید، میزان رطوبت هوا به دمای اتاق بستگی دارد :


 دمای 18 درجه سانتیگراد مطابق است با رطوبت نسبی 50 درصد

دمای 20 درجه سانتیگراد مطابق است با رطوبت نسبی 45 درصد

 دمای 22 درجه سانتیگراد مطابق است با رطوبت نسبی 40 درصد


توصیه ما به کسانی که میخواهند بخاری خریداری نمایند،فن هیترهای ژاپنی است،که در عین حال که یک سیستم گرمایشی تمام عیار و هوشمند می‌باشد ، رطوبت تولیدی توسط بخاری نیاز مارا در خرید دستگاه رطوبت ساز بر طرف میسازد. بدین ترتیب رطوبت داخلی اتاق و اثاثیه در حد مطلوب خواهد ماند.